Elbotechnology.nl maakt gebruik van functionele en analytische cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij uw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij u betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies?

Menu
Home > Blog / Nieuws > Waarom collega Bas de intercomwereld zo'n leuke wereld vindt
Dinsdag 16 Februari 2016

Waarom collega Bas de intercomwereld zo'n leuke wereld vindt

Interview met Bas Toirkens

Inmiddels is het alweer een tijd geleden dat ik onderstaande blog heb geschreven. Juni 2015 zie ik. In die periode hebben mijn collega's en ik een workshop bloggen gevolgd. Een van de opdrachten was: interview je collega en schrijf er een blog over. Omdat we best trots zijn op het resultaat hebben we besloten om deze blog's maar online te zetten. Want dat is toch het doel van een blog ;-)

Als een spin in een web

Tja, daar zit je dan. Net een workshop Inbound Marketing gehad en al meteen een opdracht aan je broek hangen. Het principe van inbound marketing is ons wel duidelijk, maar nu de uitvoering nog. Het is zooo makkelijk om in de comfortzone te blijven zitten. Maar dat is duidelijk niet de bedoeling. De opdracht die ik en mijn collega's mee hebben gekregen is: interview een collega en schrijf hierover een blog. Oeps, nu wordt het serieus.

Om maar meteen aan de slag te gaan interview ik mijn collega Bas Toirkens. Hij is verantwoordelijk voor onze productgroep Intercom. Ik merk dat ik zoekende ben naar de juiste richting en de juiste vraagstelling. Als die me niet te binnen willen schieten besluit ik maar gewoon te beginnen en vraag aan Bas wat hij nu zo leuk vind aan zijn werk bij Elbo Technology. "Mensen helpen bij het vinden van oplossingen voor hun problemen". Hmmmm, tja ehhh.... dat doen we eigenlijk allemaal wel binnen bij Elbo. Dit was duidelijk niet mijn beste vraag.

Maar Wat maakt jouw werk nu zo de moeite waard dat je er iedere dag voor uit je bed komt en enthousiast weer aan de slag gaat (na je kopje koffie natuurlijk:-))?

Mooi om te zien dat Bas zijn ogen ineens beginnen te sprankelen als hij begint te vertellen. Bas voelt zich namelijk als een spin in een web. Hij is het centrale punt tussen de vraag van de klant en de oplossing die wij bieden. De productgroep die hij onder zijn hoede heeft is de intercom oplossingen die Vingtor-Stentofon te bieden heeft voor de Utiliteitswereld. Denk hierbij aan intercom oplossingen voor o.a. tunnels, ziekenhuizen, zorginstellingen, gevangenissen, bankgebouwen of andere grote utiliteitsgebouwen.

Bas heeft vaak te maken met system integrators die met een offerte aanvraag komen. Soms zit er tussen de aanvraag en de uiteindelijke order een korte periode, maar soms is dit een traject van een paar jaar. Het is een opbouw naar een climax. In het begintraject is het meer het vraag-en-antwoordspel en later komt het er echt op aan. Dan moeten alle zaken kloppen, is er aan dit gedacht en aan dat gedacht. Dat is Bas op zijn lijf geschreven. Hier voelt Bas zich helemaal in thuis.

Ik zie hem regelmatig met zijn kladblok naar onze afdeling Techniek lopen om daar de mogelijkheden te bespreken. Kunnen we zus... of kunnen we beter zo! Belletje hier, mailtje daar. En dan het moment dat een offerte in opdracht komt! Dan hoor ik vanaf mijn werkplek Bas aan de telefoon en als hij dan heeft opgehangen en ik vraag om welk project het gaat, schuiven we onze beeldschermen aan de kant (komisch beeld, nu ik er zo over terug denk).Bas heeft hij dan diezelfde sprankeling in zijn ogen als zojuist toen hij begon te vertellen!

Ineens daagt er wat

Het lijkt wel te werken deze opdracht, Bas vertelt enthousiast over zijn werk. Hij is echt trots dat hij mag werken met een merk als Vingtor-Stentofon. De geweldige geluidskwaliteit van de Turbine toestellen, de betrouwbaarheid van de intercom, de routing van oproepen die onbeperkt zijn. De integratie met andere systemen, of dit nu camerasystemen zijn of gebouwbeheersystemen.

Dit gesprek krijgt voor mij ineens een andere dimensie. Inbound Marketing werkt niet alleen buiten maar ook binnen ons bedrijf. Door dit interview kom ik van mijn eilandje af en wordt gegrepen door het enthousiasme van mijn collega die over zijn werk vertelt. En dat terwijl ik altijd dacht dat ik de leukste baan van Elbo had.

Dank je wel Bas! Wat werken wij toch in een mooi bedrijf!

Marion  van  Vroonhoven
Marion van Vroonhoven
Marketing en communicatie

Luisteren, sparren, bewaken, signaleren, delegeren, delen! Divers en heel social! 
'De leukste job'