Home - Blog / Nieuws - Onze helpdesk

Onze helpdesk

Op ondekkingstocht

Daarnaast heeft bijna iedere techneut de “vervelende” eigenschap om, zoveel als mogelijk, zelf uit te zoeken en te ontdekken. Dat is natuurlijk erg leerzaam maar….. dat kost tijd , soms zelfs veel tijd.

Bovenstaande heeft natuurlijk alles te maken met nieuwe producten en systemen. Het kan nog lastiger worden als we het gaan hebben over een storing in bestaande producten of systemen. Zie als techneut maar eens in een keer de vinger op de zere plek te leggen. Wanneer je de installatie zelf heb gemaakt ben je natuurlijk op de hoogte van het één en ander. Door de factor tijd kan echter de opgedane kennis behoorlijk achteruit zijn gegaan. Nog vervelender kan het worden als de installatie door een ander is gemaakt. Zelfs als je op de hoogte bent van de toegepaste producten kan de opbouw van het systeem een vraagstuk zijn. Het is zeldzaam dat op een project informatie zoals bekabelingstructuur, software instelling en allerlei andere aanvullende informatie beschikbaar is. Je moet als techneut als het ware op ontdekkingstocht gaan om alle relevante gegevens boven water te krijgen.

Je kunt natuurlijk de keuze maken om zelf op ontdekkingstocht te gaan. Dat is zeker leuk en leerzaam en wanneer het allemaal gelukt is geeft dat zeker een gevoel van voldoening.

 

Contact met onze helpdesk!

Bij nieuwe producten en systemen zullen de meeste leveranciers wel handleidingen, schema’s en aanvullende gegevens verstrekken, dus in die gevallen is de ontdekkingstocht minder lang. Je dient dan slechts de gegevens te lezen om deze vervolgens juist te interpreteren. Ook een speurtocht op internet levert in het algemeen wel voldoende leesvoer op. Een gevaar schuilt hierin dat je niet zeker weet of je wel het juiste leesvoer hebt gevonden.

Als je de “ontdekkingstocht” te lang vindt duren, en dat kan al na 5 minuten, bestaat er een alternatief om sneller bij het einddoel te komen.

Zoek contact met onze helpdesk! Dat kan natuurlijk met de telefoon maar ook per mail of het contactformulier op onze website. We zijn natuurlijk niet helderziend, maar we kunnen vast en zeker helpen. Los van het feit dat we erg vriendelijk en behulpzaam zijn ;-) , beschikken we over een enorme ervaring en kennis van de producten die we verkopen.

 

We kunnen je onder andere helpen met:

  • Bepalen van een systeemtype, typenummers van producten of vervangende producten.
  • Uitleg van systemen in de breedste zin des woord.
  • Uitleg van software-instellingen of desgewenst gezamenlijk stap voor stap instellingen doorvoeren.
  • Voorzien van de juiste documentatie of schema’s
  • Advies met betrekking tot nieuwe installaties
  • Gezamenlijk een plan van aanpak maken bij storingen... enz. enz.

Kortom, schroom niet en bel…

Technische Helpdesk Urmet   040 267 8 893
Technische Helpdesk Vingtor-Stentofon   040 267 9 890
Elbo Technology algemeen   040 267 9 888
Erik  Heijs
Erik Heijs
Assistent Technisch Manager

Technische Helpdesk Urmet 040 - 267 9 893


Gerelateerde projecten

U wilt nog meer weten? Ontdek hier aanvullende berichten, artikelen, blogs en video's die gerelateerd zijn aan het onderwerp van uw keuze. Wij hebben ze voor u verzameld en overzichtelijk gebundeld. Wij wensen u veel leesplezier en horen het graag als u bijzonder specifieke informatie nodig heeft.